سند راهبردی شرکت تعاونی صنعت چاپ خراسان رضوی

مقدمه :

چاپ و بسته‌بندی” صنعت پیشران توسعه و پیشرفت کشور” است که همه صنایع و مراکز اقتصادی کشور برای عرضه و صادرات محصولات خود به آن نیاز دارند.

 استان خراسان رضوی با بیش از ۵۰۰ واحد چاپی و دارا بودن شهرک چاپ و نشر، قطب چاپ و بسته‌بندی شرق کشور است.

شرکت تعاونی صنعت چاپ خراسان رضوی طی سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی مدون و ایجاد تحول، به یکی از مراکز اصلی تامین نیازهای  صنعت چاپ شرق کشور تبدیل شده است.

 سند راهبردی شرکت تعاونی صنعت چاپ خراسان رضوی در نشست مجمع عمومی عادی به صورت فوق العاده مورخه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۳ به سهامداران ارائه می‌گردد تاپس از بررسی و ارائه پیشنهادهای اصلاحی توسط آنهادر اردیبهشت ۱۴۰۴ به تصویب نهایی مجمع عمومی برسد.

 سند راهبردی شرکت تعاونی صنعت چاپ خراسان رضوی در ۵ فصل ؛چشم انداز، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و فنی تدوین گردیده است .

فصل اول _چشم انداز:

شرکت تعاونی صنعت چاپ خراسان رضوی در افق ۱۴۱۰ یک بنگاه بزرگ اقتصادی ،فرهنگی واجتماعی صنعت چاپ شرق کشورخواهد بود بطوریکه مرکز اصلی تامین نیازهای فعالان صنعت چاپ برای پیشبرد اهدافشان باشد.

فصل دوم_ اقتصادی:

۲/۱_ تبدیل به یک شرکت تعاونی چند منظوره صنعت چاپ از طریق اصلاح اساسنامه و طی مراحل قانونی .

 ۲/۲-ایجاد زیرساخت‌های اداری ، فنی ، نرم‌افزاری ، سخت‌افزاری و اقتصادی لازم برای تامین نیازهای سهامداران از طریق افزایش اعضا .

۲/۳-  فروش ملک قرنی ۲۵ برای تامین نقدینگی تکمیل ساختمان شهرک مورد نیاز دستیابی به اهداف سند راهبردی .

۲/4_ ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری .

۲/5- افزایش سهام معادل سرمایه موجود شرکت و فروش سهام در صورت عدم استقبال سهامداران از افزایش سهام .

2/6-حفظ ساختمان شهرک صنعتی توس و تهیه زمین به مساحت 3 تا10 هزار مترمربع در حاشیه جاده سنتو و محدوده شهرک صنعتی توس  برای توسعه فعالیت ها.

۲/7- ایجاد هزار 1000+500 متر مربع سوله جهت انبار در فاز اول.

۲/8- افزایش ظرفیت انبار به میزان مورد نیاز.

۲/9_تولید بخشی از ملزومات مورد نیاز نظیر :زینک ،اس پی ، محلول آب و….

 ۲/10-تامین ملزومات مورد نیاز صحافی ،چاپ دیجیتال ،چاپ سیلک ،هلیو و …

۲/11- آغاز واردات مورد نیاز اعضاء .

2/12-ایجاد شهرک صنعتی چاپ در جوار شهرک صنعتی توس.

۲/۱3 – برنامه ریزی برای تامین مسکن  کارگران صنعت چاپ .

فصل سوم- فرهنگی :

 ۳/۱-ارتقاء کیفیت فصلنامه” فرا چاپ” به عنوان یک نشریه تخصصی و رسانه برندساز صنعت چاپ شرق کشور و درآمدزائی از طریق تبلیغات

 ۳/۲- تلاش در جهت خودکفایی و سوددهی فصلنامه فراچاب با همکاری سهامداران از طریق معرفی و برند سازی مراکز بزرگ چاپی .

 ۳/۳- ایجاد مرکز آموزش عالی صنعت چاپ با همکاری دانشگاه جامع علمی- کاربردی و دانشگاه آزاد اسلامی .

 ۳/۴- ایجاد مرکز تبادل اندیشه و تجربه صنعت چاپ به منظور بهره‌گیری از دانش و تجربیات پیشکسوتان برای جوانان .

 فصل چهارم- فنی :

 ۴/۱-تلاش برای بازسازی و نوسازی تجهیزات چاپی چاپخانه‌ها از طریق جلب حمایت دولت و واردات تجهیزات مورد نیاز .

۴/۲- تشکیل تیم فنی تعمیر و نگهداری تجهیزات چاپی متشکل از متخصصان زبده بومی و محلی .

فصل پنجم- اجتماعی :

 ۵/۱-ایجاد کانون پیشکسوتان صنعت چاپ خراسان رضوی .

 ۵/۲- تقویت فعالیت‌های ورزشی در رشته‌های مختلف برای اعضای صنعت چاپ و خانواده‌های آنها .

۵/۳-ایجاد مراکز تفریحی در مناطق پرجاذبه کشور با مشارکت اعضا .

۵/۴_برگزاری تورهای تخصصی و سیاحتی داخلی و خارجی برای اعضا و خانواده های آنها .

این سند مشتمل بر یک مقدمه و پنج فصل و 23 بند در مجمع عمومی به تصویب اعضای شرکت تعاونی رسید .

دانلود نسخه PDF

مدیر

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *