شرکت تعاونی، حلقه واسط مطمئن برای تأمین مواد موردنیاز فعالان صنعت چاپ

علی اصغر جلیلیان فتاحی، مهمترین رسالت شرکت تعاونی صنعت چاپ استان را تأمین مطمئن مواد اولیه می داند

نقدینگی، بدهکاری، مشکل انبارگردانی، چالش های فنی تخلیه و بارگیری و ده ها چالش دیگر، از جمله مسائلی است که به اذعان فعالان صنعت چاپ استان دیگر اثری از آنان در شرکت تعاونی صنعت چاپ خراسان رضوی نیست و به جای این موارد، شاهد پویایی و تکامل چشمگیری هستیم که برکات آن نه فقط در این دوره بلکه حتی در سالهای آینده هم فعالان صنعت چاپ و بسته بندی استان را یاری خواهد کرد. بررسی روند این تغییر و تحول، محور سخنان علی اصغر جلیلیان فتاحی، مدیر عامل شرکت تعاونی صنعت چاپ خراسان رضوی بود که در گفت و گویی خواندنی با نشریه «چاپ پیشران توسعه» به مرور دستاوردهای جدید تعاونی پرداخت.

درباره برنامه سه ساله تعاونی بگویید. ظاهراً چشم اندازهای دقیقی برای تعاونی تعیین کرده اید. درست است؟

بله. در نخستین گام از برنامه سه ساله هیئت مدیره تعاونی، یکی از اهداف مهم صنف را برای راه اندازی یک رسانه با هدف اطلاع رسانی برنامه ها، اقدامات انجام شده و هدف گزاری های جدید محقق کردیم و نخستین شماره از ماهنامه «چاپ، پیشران توسعه» نیز همزمان با بیست و دومین جشنواره صنعت چاپ خراسان منتشر شد. علاوه بر این، در پنج ماه گذشته علاوه بر تسویه بخش قابل توجهی از بدهکاری های شرکت تعاونی به اتحادیه، سعی کردیم که در حوزه زیرساخت ها هم کارهایی صورت بگیرد که سود آن برای همیشه فعالیت همکاران چاپخانه دارمان را تسهیل کند.

مثلاً چه زیرساخت هایی؟

اول از همه، به نظر من موثرترین هدف، همان انسجام و همدلی تاثیرگذاری است که خوشبختانه امروز میان شرکت تعاونی و عزیزان اتحادیه وجود دارد. علاوه بر این، تمرکز اصلی را بر ایجاد تراز مالی مثبت و سودرسانی به اعضا قرار دادیم و بر این اساس، با وجود تنگناهای اقتصادی خوشبختانه کلیه اجناس را توانستیم به صورت اعتباری و در قالب یک قرارداد سه ماه در اختیار متقاضیان قراردهیم. فروش یک دانگ از محل شرکت به اتحادیه به مبلغ یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای تسویه نهایی بستانکاری ۴۰۰ میلیون تومانی تعاونی به اتحادیه، تبدیل برگه های قدیمی سهام با برگه های جدید و به روزرسانی آن ها، تهیه انبار به مساحت ۵۰۰ متر سوله و ۱۲۰ متر اداری در زمینی به وسعت ۹۷۰ مترمربع در شهرک چاپ و نشر و همچنین خرید یک دستگاه لیفتراک برای تخلیه و بارگیری در انبار از دیگر اقدامات انجام شده در پنج ماه اخیر بوده است.

از آینده هم بگویید. چه چشم اندازی را دنبال می کنید؟

به دنبال آن هستیم که در برنامه سه ساله پیش رو، زمین حدود دو هزار و ۵۰۰ متری شرکت تعاونی در شهرک چاپ و نشر را که در معرض فسخ قرار گرفته است، با اصلاح پروانه به مرحله ساخت برسانیم. علاوه بر این، به زودی کالاهای دیگر از جمله سلفون های واتربیس به سبد کالایی شرکت تعاونی اضافه می شوند و زیرساخت های لازم نیز در انبار رهنی شرکت ایجاد خواهد شد.

ببینید یک حقیقت بزرگ این است که در مشهد بازار کاغذ و مقوا و ملزومات به طور متمرکز مانند «ظهیرالاسلام» تهران وجود ندارد و این موضوع باعث می شود تا عده ای از همکاران ما همواره مجبور باشند که کالا و جنس مصرفی خود را از تهران تهیه و در انبارها نگهداری کنند تا بعد از سفارش مشتری مورد استفاده قرار بگیرد. این موضوع گاهی اوقات منجر به بروز مشکلاتی می شود برای همکارانمان دردسرساز است. اینجاست که تعاونی واردعمل می شود و برنامه ریزی های جدی صورت گرفته تا شرکت تعاونی این مسئولیت را برعهده بگیرد و کاغذ، مقوا و ملزومات مورد استفاده اعضا را تهیه و در اختیارشان قرار دهد.

مدیر

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *