خرید از تعاونی،  امن‌تر، بی‌دردسرتر، مطمئن‌تر و با قیمت نازل‌تر است/

شرکت تعاونی صنعت چاپ استان می‌تواند چشم به افق‌های بین‌المللی داشته باشد/

عضو اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی گفت: شرکت تعاونی ما در دوره جدید مدیریتی خود به حدی قد کشیده که اکنون می‌تواند در امر واردات محصولات موردنیاز چاپخانه‌داران تسهیل‎گری کند و بر همین روال، محصولات مختلفی را هم به بازارهای جهانی عرضه نماید.

رازقی عضو اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی در حاشیه جلسه مجمع عمومی تعاونی صنعت چاپ استان در گفت‌وگو با «فراچاپ»، با اشاره به مزیت‌های ذاتی خرید مواد اولیه و محصولات از تعاونی اظهار کرد: درباره فروش مواد اولیه توسط تعاونی دو نکته وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشت؛ اولاً اینکه به دلیل درصد سود محدود شرکت‌های تعاونی، همه می‌دانند که خرید از تعاونی همیشه به‌صرفه‌ترین گزینه است. علاوه بر این، در شرکت‌هایی همچون تعاونی، اتحادیه صنعت چاپ و نشر که با تغییر هیئت‌مدیره و مدیرعامل، رشد و شکوفایی آنان آغاز شده، رمز موفقیت مربوط به‌ واسطه‎های دست‎اولی است که به همت هیئت‌مدیره شرکت شناسایی می‌شوند و در سایه یک تعامل تجاری، تعاونی آنان را مرجع خرید اجناس موردنظر خود قرار می‌دهد.

وی افزود: اینجاست که اگر چاپخانه‌داران برای خرید محصول موردنیاز خود به‌تنهایی اقدام کنند، علاوه بر اینکه هزینه تمام‌شده آن بسیار بیشتر خواهد بود، دردسرهایی همچون کرایه راه، ارسال مدارک، تأمین بیمه‌نامه محموله و مواردی از این دست را هم خواهد داشت اما خرید از تعاونی، خرید به قیمت نازل‌تر، امن‌تر، بی‌دردسرتر و مطمئن‌تر است.

این عضو اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائلی که اینجا به چشم می‌آید، موضوع خرید شرایطی است. شرکت‌های تعاونی بدون هیچ قید و شرطی، اجناس خود را در اختیار اعضای اتحادیه می‌گذارند تا جایی که حتی بسیاری از چاپخانه‌داران، دیگر ملزم نیستند که حتماً مقدار قابل‌توجهی جنس خریداری کنند و می‌توانند در حدنیازجنس بخرند. امکان تسویه مدت‌دار و تأمین ضمانت‌های موردنیاز هم از دیگر شرایط مناسب شرکت‌های تعاونی موفق نظیر تعاونی صنعت چاپ استان ماست.

وی با بیان اینکه امروزه شرکت تعاونی صنعت چاپ خراسان رضوی فراتر از تولیدکنندگان داخلی، با واردکنندگان معتبر هم ارتباط گرفته است، گفت: همه ما شاهد هستیم که آقای جلیلیان، امروزه تمام‌وقت خود را در خدمت رشد تعاونی قرار داده و این در حالی است که این کار، برای ایشان هیچ سود شخصی ندارد. به برکت همین کار مخلصانه و مجاهدانه است که امروز شرکت تعاونی صنعت چاپ خراسان رضوی در زمره موفق‌ترین واحدهای صنفی استان است و در این مقام، به نظر من تا کسی خود در این جایگاه قرار نگیرد، منصفانه نیست که اعتراض یا انتقادی کند.

رازقی تصریح کرد: یکی از راهبردهایی که به نظر من می‌تواند به روند موفقیت‌های تعاونی صنعت چاپ استان شتاب بدهد، موضوع دخالت در واردات و صادرات است. شرکت تعاونی ما در دوره جدید مدیریتی خود به حدی قد کشیده که اکنون می‌تواند در امر واردات محصولات موردنیاز چاپخانه‌داران تسهیل گری کند و بر همین روال، محصولات مختلفی را هم به بازارهای جهانی عرضه کند.

وی تأکید کرد: البته در این باره ملاحظات مختلفی هم وجود دارد و می‌توان امیدوار بود که با تمرکز بر محصولات خاصی نظیر مقوا که خیلی سریع به پول تبدیل می‌شوند، ارزش سرمایه را در این بازار افزایش داد.

morteza

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *