شرکت تعاونی، تأمین‌کننده اقلام اساسی برای چاپخانه‌داران استان است

محمدرضا عرب‌پور، مدیر چاپخانه پگاه در گفت‌وگو با فراچاپ به تشریح سابقه فعالیت خود در صنعت چاپ پرداخته و اظهار کرد: حوزه تخصص ما چاپ سیلک است و از نظر قدمت، باید به شما بگویم که از زمان انقلاب در چاپخانه‌ها رفت‌وآمد داشتم اما به صورت رسمی، کار را از سال 1368 آغاز کردیم. به‌طور خاص، چاپخانه پگاه نیز از سال 1374 ثبت شد و 7 سال بعد یعنی از سال 1381، کار خود را ذیل نام جاری رسمی چاپخانه پگاه آغاز کرد.

وی افزود: پدر من نخستین مدیرعامل شرکت تعاونی صنعت چاپ خراسان در حوالی سال 1360 بود و حتی اولین جلسه اعضای آن در منزل ما برگزار شد بنابراین به شما می‌گویم که کاملاً با ساختار و ضرورت‌های کار شرکت تعاونی آشنا هستم. براساس همین آگاهی هم امروزه، شرکت تعاونی صنعت چاپ خراسان رضوی، اصلی‌ترین تأمین‌کننده مایحتاج صنعت چاپ و نیازهای چاپخانه‌داران استان است. یک نمونه چاپخانه خودمان که همان‌طور که امروزه بیش از 75 درصد خرید اقلام مورد نیاز ما از محل ورودی‌های شرکت تعاونی تأمین می‌شود و گستره وسیعی از اقلام و مواد اولیه با قیمتی بسیار مناسب‌تر از بازار توسط تعاونی در اختیار اعضا قرار دارد.

مدیر چاپخانه پگاه خاطرنشان کرد: الگوی عملکرد شرکت تعاونی اگر به درستی اجرا شود، در همه‌جا می‌تواند پیشران و گره‌گشا باشد. ما خودمان برای سرمایه‌داران و هیئت مدیره چاپخانه، یک شرکت تعاونی به نام پگاه داریم و از این حیث، درک می‌کنیم اعضای شرکت تعاونی صنعت چاپ استان چقدر تلاش می‌کنند تا همان مقام مرجعیتی را که شرکت در سال‌های گذشته داشته، حفظ کنند. از سوی دیگر، اعضای اتحادیه و فعالان صنعت چاپ نیز عرق و تعصب خاصی روی تشکل‌های صنفی خود نظیر اتحادیه و شرکت تعاونی دارند.

وی ادامه داد: چاپخانه‌داران ما فراموش نکرده‌اند که زمانی در مشهد، کاغذفروش حرفه‌ای از اساس وجود نداشت و کتاب‌فروش‌های خرد نظیر آقای تحریرچی، کاغذ می‌فروختند. آن زمان تأمین گسترده اقلام اساسی چاپخانه‌داران خیلی سخت بود اما به طور کلاسیک، از همان ابتدا و حدود سال 1360 که شرکت تعاونی تأسیس شد، گام بلندی در جهت تأمین نیاز صنعت چاپ و نشر برداشت که با وجود مرارت‌های بسیار و تلاش‌های شبانه‌روزی، تا به امروز برقرار و استوار مانده است.

مدیر

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *