چاپخانه‌داران استان در کشور صاحب‎ نام هستند

عبدالله کاویانی گفت: از حوزه دیزاین و طراحی گرفته تا ایده‌های نوین تبلیغاتی، هرجا بخواهید ایده شما در عرصه میدانی مفهوم عینی پیدا کند، باید دست‌به‌دامان صنعت چاپ شوید؛ به‌همین دلیل است که می‌گوییم علم تبلیغات بدون صنعت چاپ هرگز کارایی امروزی خود را نداشت و نمی‌توانست در جلب نظر مشتری و افزایش فروش محصول، میدان‌داری کند.

به گزارش فراچاپ، عبدالله کاویانی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی تبلیغات خراسان‌رضوی ضمن برشمردن مصادیق هم‌گرایی صنعت چاپ و حوزه تبلیغات به‌نفع خروجی واحدهای صنعتی اظهار کرد: یکی از دلایلی که باعث می‌شود صنعت چاپ متمایز از سایر عرصه‌های صنعتی، یک نام منحصربه‌فرد در تقویم کشور داشته باشد، گستردگی این صنعت در همه مشاغل و صنف‌هاست که نه‌فقط در طراحی و بسته‌بندی بلکه حتی در حوزه آموزش، آن را به یک حوزه فعالیتی فراگیر و مؤثر در همه مشاغل و حرفه‌ها تبدیل کرده است.
وی افزود: در 31سالی که در این حوزه فعالیت دارم، باید بگویم که تبلیغات به‌عنوان یک تخصص مجزا و زمینه کاری انحصاری، در همه شئون و زمینه‌های فعالیتی خود با صنعت چاپ گره خورده و فقط بخش اندکی از فعالان حوزه تبلیغات هستند که بر فضاسازی‌های محیطی و فضای چندرسانه‌ای همچون شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های شهری متمرکز شده‌اند؛ در بقیه حوزه‌های تبلیغاتی اعم از بسته‌بندی، طراحی و چاپ، این صنعت چاپ است که به‌یاری فعالان حوزه تبلیغات می‌آید و باعث می‌شود هنر، تخصص و دانش آن‌ها جنبه ملموس و عینی پیدا کند.

چاپ، بازوی توانمند تبلیغات
رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی تبلیغات خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: از حوزه دیزاین و طراحی گرفته تا ایده‌های نوین تبلیغاتی، هرجا که بخواهید ایده شما در عرصه میدانی مفهوم عینی پیدا کند، باید دست‌به‌دامان صنعت چاپ شوید؛ به‌همین دلیل است که اتحادیه صنعت چاپ خراسان‌رضوی با وجود اینکه زمینه عملیاتی استانی دارد، اما می‌تواند در کشور حرفی برای گفتن داشته باشد و بر صنایع گوناگون اثر بگذارد، زیرا تراکم صادرات‌کنندگان بخش چاپ ایران در خراسان‌رضوی بسیار زیاد است و در جشنواره‌های ملی نیز عمدتاً آن کسانی که در حوزه چاپ خراسان‌رضوی فعالیت دارند، صاحب ‌نام و برند تجاری محترم هستند و برگزیده می‌شوند.
وی ادامه داد: شاید در حوزه رسانه، با گسترش دانش‌های نوین، صنعت چاپ متمرکز بر میدان بسته‌بندی و مصارف صنعتی و تولیدی شده باشد، اما در بسیاری از بخش‌های دیگر همچون آموزش‌وپرورش باید اذعان کرد که همچنان این کتاب و صنعت نشر است که یکه‌تاز است و هنوز کتاب‌ها و نشریات علمی که زیر دست دانش‌آموزان ما قرار دارد و در محافل علمی دانشگاهی مورد توجه قرار می‌گیرد، اثری است که الزاماً تألیف شده و به‌چاپ رسیده باشد. کاویانی با تأکید بر اینکه جایگاه صنعت چاپ محدود نشده بلکه فقط تغییر موقعیت داده است، تصریح کرد: در گذشته شاید شما یک کیلو خرما خریداری می‌کردید و آن را در یک نایلون دستی یا بسته‌بندی غیرحرفه‌ای تحویل می‌گرفتید، اما این محصول اکنون در بسته‌بندی جعبه‌ای با دیزاین زیبا به شما ارائه می‌شود و اگر غیر از این باشد، مشتریان به‌سادگی از خریداری محصول بدون بسته‌بندی امتناع می‌کنند.
وی تصریح کرد: حتی یک قرص سرماخوردگی که در زمان بیماری افراد خریداری می‌شود، باز هم لیبل‎های جدید و بسته‌های نوین با متریال‎های جدید دارد که محصول را به مصرف‌کننده معرفی می‌کند؛ به‌همین دلیل است که می‌گوییم علم تبلیغات بدون صنعت چاپ هرگز کارایی امروزی خود را نخواهد داشت و نمی‌تواند در جلب نظر مشتری و افزایش فروش یک محصول، میدان‌داری کند.

morteza

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *