پوشش بیمه‌ای فراگیر، ضرورت امروز چاپخانه‌های استان خراسان رضوی

رئیس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی گفت: یکی از چالش‌های فعالان صنعت چاپ در استان خراسان رضوی و سرتاسر کشور این است که در چند سال اخیر از حمایت شرکت‌های بیمه‌ای محروم مانده‌اند. علاوه بر این، مالیات اگرچه یک درآمد حقه برای دولت محسوب می‌شود اما برخی مصادیق مالیاتی در صنعت چاپ به معنای واقعی کلمه ناعادلانه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، علی مغانی در آیین تجلیل از فعالان صنعت چاپ و نشر استان با بیان اینکه آثار بزرگ تاریخ همواره به مدد صنعت چاپ جاودانه شده است، اظهار کرد: پس از جنگ تحمیلی، روزهای سخت زیادی بر فعالان صنعت چاپ گذشته است اما حتی یک روز اجازه داده نشده تا کتب تحصیلی برای آینده‌سازان این کشور با مشکل و کمبود مواجه شود.
وی افزود: یکی از چالش‌های فعالان صنعت چاپ در استان خراسان رضوی و سرتاسر کشور این است که در چند سال اخیر از حمایت شرکت‌های بیمه‌ای محروم مانده‌اند. علاوه بر این، مالیات اگرچه یک درآمد حقه برای دولت محسوب می‌شود اما برخی مصادیق مالیاتی در صنعت چاپ به معنای واقعی کلمه ناعادلانه است؛ تا جایی که یک چاپخانه‌دار به‌طور مثال 100 کیلوگرم مرکب خریداری و آن را در چرخه تولید وارد می‌کند، درحالی که فقط 20 کیلوگرم از این روی کاغذ می‌نشیند و مابقی به‌صورت فرّار از بین می‌رود. به همین دلیل است که می‌گوییم باید در مفاد مالیاتی اقلام مورداستفاده در این صنعت تجدیدنظر شود.
بیست و سومین جشنواره ملی صنعت چاپ خراسان رضوی با شعار «چاپ، پیشران توسعه»، عصر امروز با حضور محمد حسین‎زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، علی‌‌اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن داوری فرماندار مشهد، علی مغانی رئیس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی و جمعی از فعالان این صنعت در تالار همایش‌های هتل خورشید تابان مشهد برگزار شد.علی‌‌اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مغانی رئیس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی و جمعی از فعالان این صنعت به میزبانی تالار همایش‌های هتل خورشید تابان مشهد برگزار شد.
در استان خراسان رضوی بیش از 750 واحد چاپخانه، لیتوگرافی و جعبه سازی فعالیت دارند که از این حیث، استان را به قطب صنعت چاپ کشور تبدیل می‌کند.

morteza

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *