گسترش اقبال چاپخانه‌داران به خرید از تعاونی درگرو افزایش تنوع محصولات/ «خرید از تعاونی» همیشه به‌صرفه‌ترین گزینه است

عضو اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی گفت: در شرایط بد اقتصادی که اکنون بر فضای تجارت و تولید حاکم است، سود در کار تیمی تحقق می‌یابد؛ همان موضوعی که با سود 3 تا 5 درصدی حاصل از فروش محصولات به قیمت تعاونی، نفع چاپخانه‌دار را هم تأمین می‌کند.

فراشاهی عضو اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی در حاشیه جلسه مجمع عمومی تعاونی صنعت چاپ استان در گفت‌وگو با «فراچاپ»، با اشاره به تأثیرگذاری فعالیت شرکت‌های تعاونی و بررسی نقاط ضعف و قوت این فعالیت‌ها اظهار کرد: در شرایط بد اقتصادی که اکنون بر فضای تجارت و تولید حاکم است، سود در کار تیمی تحقق می‌یابد؛ به این معنا که من به‌عنوان یک عضو از این اتحادیه، در شرایطی حرکت کنم که  به‌عنوان عضوی از یک تیم، سود صنف را در پی دارد. معمولاً هم این کار از طریق فعالیت تعاونی تحقق پیدا می‌کند زیرا این شرکت‌های تعاونی هستند که می‌توانند مواد اولیه موردنیاز برای کار تولیدی را به قیمت بسیار به‌صرفه‌تری فراهم کنند.

وی افزود: این را با قطعیت به شما می‌گویم؛ امروز در خانواده صنعت چاپ خراسان رضوی، هیچ دلیل منطقی و عقلانی وجود ندارد که اعضا در ساختار اتحادیه یا تعاونی با هم وارد چالش شوند. کمبودهایی که در شرکت‌های تعاونی وجود دارد، همچنان برخی اعضا را به خرید از بازار آزاد ترغیب می‌کند اما سود 3 تا 5 درصدی حاصل از فروش محصولات به قیمت تعاونی، شرایطی را برای چاپخانه‌دار رقم می‌زند که بیش یا کم، سود قابل دفاعی در این عرصه نصیب او خواهد شد.

این عضو اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی، عدم تنوع محصولات انبار شرکت تعاونی را یکی از چالش‌های مهم در اقبال نظر چاپخانه‌داران برای مراجعه به تعاونی دانست و تأکید کرد: امروزه اگرچه تعاونی اجناس خود را به قیمت بسیار مناسب‌تری عرضه می‌کند اما همچنان بسیاری از اجناس هستند که در لیست فروش تعاونی صنعت چاپ استان وجود ندارد. در این رابطه، همه قبول دارند که تنوع اجناس در کار چاپ و بسته‌بندی بسیار زیاد است و بر همین اساس، شاید همواره کالایی باشد که در انبار یک شرکت یافت نشود اما تمرکز تعاونی‌ها بر گسترش تنوع محصولاتشان می‌تواند عامل مؤثری باشد که چاپخانه‌داران را وادار به پشت کردن به بازار آزاد و روی آوردن به شرکت تعاونی نماید.

morteza

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *