وحدت رویه میان تعاونی و اتحادیه، هیچ‌گاه به ضرر اعضا تمام نشده است.

دستاوردهای اخیر تعاونی، ثمره حاکمیت نگرش حرفه‌ای بر ساختار مدیریتی آن است

عضو اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی گفت: اراده فعالان صنعت چاپ و نشر استان از ابتدا این بوده که مدیران اتحادیه و مدیران تعاونی از یک جمع واحد انتخاب شوند زیرا همگام بودن و وحدت رویه، هیچ‌گاه به ضرر اعضا تمام نشده و از این به بعد هم همین‌طور خواهد بود.

عباس سرابیان عضو تعاونی صنعت چاپ خراسان رضوی و از پیشکسوتان عرصه چاپ و نشر در حاشیه جلسه مجمع عمومی تعاونی صنعت چاپ استان در گفت‌وگو با «فراچاپ»، با اشاره به تاریخچه فعالیت این شرکت تعاونی اظهار کرد: تعاونی صنعت چاپ خراسان فعالیت خود را برای نخستین بار در سال 1361 آغاز کرد. در ادامه تا سال 1374 به فعالیت خود ادامه داد اما از آن سال بود که تحولاتی ایجاد شد که زمینه ورشکستگی بسیاری از تعاونی‌ها را در سراسر کشور فراهم کرد اما از همان زمان هم خراسان جزو معدود استان‌های کشور بود که چاپخانه‌داران و فعالان صنعت چاپ و نشر اجازه ندادند که شرکت تعاونی آن‌ها ورشکسته و ازکارافتاده شود.

وی افزود: به نظر من، تنها رمز موفقیت در طول این زمان‌ها این بوده که هرگز در طول این مدت، انگیزه‌های فردی و برداشت‌های شخصی در کار نبوده و با همت هیئت‌مدیره و البته اعضای صنف، اتحادیه همیشه همگام با تعاونی حرکت کرده است. در این رابطه بد نیست بدانید که اراده فعالان صنعت چاپ و نشر استان از ابتدا این بوده که مدیران اتحادیه و مدیران تعاونی از یک جمع واحد انتخاب شوند زیرا همگام بودن و وحدت رویه، هیچ‌گاه به ضرر اعضا تمام نشده و از این به بعد هم همین‌طور خواهد بود. این عضو اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی در انتها ابراز امیدواری کرد: در گذشته، اتحادیه صنعت چاپ بدون دریافت حق عضویت از اعضا فعالیت می‌کرد. با این حال، به‌مرور شرایط تغییر پیدا کرد و به خاطر تغییر دیدگاه‌هایی که به وجود آمد، باعث شد تا رویکرد سودآوری و نگرش‌های اقتصادی بر عملکرد اتحادیه و شرکت تعاونی حاکمیت پیدا کند. ثمره حاکمیت این نگرش حرفه‌ای هم برگزاری نمایشگاه، ایجاد شهرک چاپ و نشر و ده‎ها دستاورد دیگر بوده که در سال‌های اخیر، نصیب اعضای شرکت و اتحادیه شده است

morteza

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *