عملکرد موفق اتحادیه و تعاونی صنعت چاپ استان، ماهیت و مبنای فرهنگی دارد/

دوران کتاب و کتاب‌خوانی هنوز تمام نشده است/

عضو هیات مدیره اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی گفت: همدلی این است که همه ما یکدیگر را قبول داشته باشیم و با دید مثبت کنار هم قرار بگیریم. این همان برگ برنده‌ای است که در اتحادیه و تعاونی صنعت چاپ وجود دارد و همین دید مثبت باعث می‌شود تا کارنامه عملکرد صنف مسیر رو به رشدی را بپیماید.

جواد سرابیان در حاشیه جلسه مجمع عمومی تعاونی صنعت چاپ استان در گفت‌وگو با «فراچاپ»، ضمن بررسی دلایل توفیق اتحادیه و تعاونی این صنف اظهار کرد: همه‌چیز ماهیت و ذات فرهنگی دارد. حقیقت این است که اعضای اتحادیه‎های صنعت چاپ و نشر، از جایی که عمدتاً با کتاب سر و کار دارند، افرادی فرهیخته با روحیات فرهنگی و سطح دانش تعاملی بالا هستند. این‌ها همان کسانی هستند که به خاطر کار در فضای چاپ و نشر، به‌صورت مستمر در حال انجام کار فرهنگی بوده‌اند و تا سال‌های قبل و پیش از فراگیرشدن تایپ، کتاب‌ها را به روش حروف‌چینی به چاپ می‌رساندند و بر همین اساس، مقید به مطالعه کامل و دقیق همه تألیفات بودند. این موضوع کار را به جایی می‌رساند که حتی ناشران، ایرادات نویسندگان را کشف و به آنان تذکر می‌دادند.

وی افزود: بدیهی است که شما وقتی قصد انجام کاری را داشته باشید، هر تصمیم و عمل شما موافقان و مخالفانی داشته باشد. در این شرایط، تفاوت بزرگ اتحادیه و تعاونی صنعت چاپ استان با سایرین در این است که رویکرد مثبت اندیشی و حسن ظن نسبت به همه‌چیز وجود دارد؛ حتی نسبت به معدود افرادی که گاهی اوقات ممکن است نگرانی‌هایی داشته باشند.

 عضو هیأت مدیره اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی تصریح کرد: برخی افراد هستند که همیشه آیه یأس می‌خوانند و منفی گرا هستند. البته که باید به آن‌ها هم احترام گذاشت اما خوشبختانه تعامل و همبستگی قدرتمندی که امروز در اتحادیه و تعاونی وجود دارد، به خاطر فرهنگ غنی میان اعضاست. همدلی این است که همه ما یکدیگر را قبول داشته باشیم و با دید مثبت کنار هم قرار بگیریم. این همان برگ برنده‌ای است که در اتحادیه و تعاونی صنعت چاپ وجود دارد و همین دید مثبت باعث می‌شود تا کارنامه عملکرد صنف مسیر رو به رشدی را بپیماید. وی تأکید کرد: صنعت چاپ از جمله محورهای مهم فرهنگ‌سازی در جامعه است. چاپخانه‌ها مصداق همان سلاح‌های سردی هستند که می‌توانند دل و ذهن جامعه را جراحی کنند و توده‌های بدخیم فرهنگی را بیرون بکشند یا تیغ شوند و برای فرهنگ کشور جراحت ایجاد کنند. بر همین اساس است که امروزه با وجود گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به نظر من همچنان بازار کتاب می‌تواند رونق قابل‌توجهی داشته باشد زیرا روح مطالعه همچنان با روح کتاب‌خوانی گره خورده و نسخه‌های هوشمند کتاب نیز هرگز نمی‌توانند جای تورق نسخه‌های فیزیکی را بگیرند

morteza

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *