فعالان چاپ باید در هیات های تجاری حضور داشته باشند

رئیس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی خواستار حضور فعالان صنعت چاپ در هیات های تجاری شد و گفت: باید برای برقراری مبادلات تجاری و اقتصادی، از فعالان صنعت چاپ هیات‌های تجاری حضور داشته باشند تا دستاوردهای این صنعت به شکل درست و صحیح معرفی شود.

به گزارش فراچاپ، علی مغانی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی در نشست روسای اتحادیه های چاپ کشور با بیان اینکه اتحادیه‌ها بسترساز فعالیت صنعت چاپ هستند، گفت: در دولت گذشته هیچ کس مسئول صنعت چاپ نبود و این دوران، دوران نخوت صنعت بود. اما خوشحالیم که اکنون در دوران شکوفایی این صنعت به سر می‌بریم.
 
وی افزود: معتقدم که باید هر چه سریع‌تر کارگروهی برای پیگیری لایحه جامع حمایت از صنعت چاپ تشکیل شود، اگر این کار سریع انجام نشود ممکن است که کار دیر تدوین شود به دلیل کارهای اداری و مصوبات اجرایی به زمان دولت فعلی نرسد.
 
مغانی به مشکل چاپخانه‌های دولتی به عنوان رقیب بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در آئین‌نامه و دستورالعمل تاسیس چاپخانه‌های دولتی آمده است که باید با هدف تامین کار و نیازهای مجموعه خود فعالیت کنند، نه اینکه کار بخش خصوصی را هم علاوه بر کار خود انجام دهند.
 
وی تاکید کرد: یکی دیگر از چالش‌های جدی صنعت چاپ ایران، جای خالی فعالان این صنعت در هیات‌های تجاری کشور در رویدادها و مناسبت‌های مختلف است که در این زمینه باید فعالان صنعت چاپ برای برقراری مبادلات تجاری و اقتصادی در این هیات‌ها حضور داشته باشند تا دستاوردهای این صنعت به شکل درست و صحیح معرفی شود.
 
مغانی به موضوع تشکل اتحادیه‌های استانی نیز اشاره کرد و یادآور شد: امروز اتحادیه‌های بزرگ در حاشیه شهرها ایجاد می‌شوند و چون بخش زیادی از چاپخانه‌ها در خارج شهر هستند مجبور به عضویت در تشکل‌های ناهمگن می‌شوند، در این زمینه امیدوارم وزارت ارشاد کمک کند و همه زیر یک چتر واحد فعالیت کنیم.

morteza

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *