صنعت چاپ خراسان رضوی جایگاه ویژه برای رشد و تعالی دارد

رئیس اتحادیه صنعت چاپ استان اصفهان با اشاره به نقش ویژه صنعت چاپ خراسان رضوی در حوزه چاپ و نشر در بین استان‌های کشور گفت: این استان به دلیل موفقیت سوق الجیشی و فوق العاده خود، جایگاه ویژه برای رشد و تعالی دارد.

به گزارش فراچاپ، محمدعلی انصاری‌پور با بیان این که علی رغم بر بی مهری‌هایی که در ادوار مختلف به صنعت چاپ شده، این صنعت رشد قابل توجهی را به ویژه در حوزه چاپ‌های صنعتی داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت چاپخانه های بزرگ خوب است و در این میان شرایط برای چاپخانه دارهای کوچک بسیار شکننده شده و عملا با این وضعیت محکوک به فنا هستند.

رئیس اتحادیه صنعت چاپ استان اصفهان با اشاره به شرایط نامطلوب اقتصادی کشور و اوضاع اقتصادی نامناسب دولت تصریح کرد: همین شرایط باعث شده تا دستگاه های متولی، حمایتی از صنعت چاپ نداشته باشند و اهالی این صنعت با چالش های بسیار زیادی مواجه شوند.

وی با تاکید بر این که چاپخانه های کوچک، بزرگترین سرمایه صنعت چاپ به شمار می آیند، ادامه داد: با این حال این مراکز فرهنگی، آینده ای روشنی برایشان متصور نیست و در حال حاضر شاهد تعطیلی یک به یک آن ها هستیم.

انصاری پور با بیان این که صنعت چاپ باید نوسازی شود و برای نوسازی نیاز به تسهیلات مناسب دارد، گفت: اگر حمایتی در این زمینه از اهالی چاپ صورت نگیرد، در آینده‌ای نزدیک، این صنعت رو به نابودی می‌رود.  

morteza

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *