فرش قرمز شهرک صنعتی پیش پای فعالان صنعت چاپ

توسعه ساختاری، چشم‎انداز روشن تعاونی چاپ خراسان رضوی

ماهنامه «فراچاپ» از جلسه اخیر مجمع عمومی سالیانه شرکت تعاونی چاپ و نشر استان گزارش می‌دهد

از در که وارد اتاق جلسات می‌شوید، تصویر چاپخانه‌دارانی که دسته‌دسته در هر گوشه از اتاق دورهم جمع شده و با شور و نشاط از آخرین تحولات بازار سخن می‌گویند، جالب‌ترین تصویری است که در هنگام ورود به چشمتان می‌آید زیرا هرچه باشد، همه آن‌ها بیرون از این اتاق، رقبای تجاری هم هستند اما به برکت وحدت رویه و طبع بلند خود در یک تعامل صنفی منسجم، پایه‌های صنف چاپ و نشر خراسان رضوی را مستحکم‌تر و جایگاه آن را بلندمرتبه‌تر می‌کردند. بر همین اساس، پنجشنبه ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توان روز بزرگی در تاریخ این صنف دانست زیرا مجمع سالیانه تعاونی صنعت چاپ و نشر استان که به میزبانی اتاق جلسات ساختمان تعاونی در بلوار شهید قرنی برگزار شد، با پنج دستور کار اصلی به بررسی موضوعات مهمی پرداخت که می‌تواند زمینه‌ساز برکات فراگیر برای همه اعضای آن باشد.

گام‌به‌گام در مسیر توسعه تعاونی

قرائت گزارش عملکرد، صورت‌حساب مالی سال ۱۴۰۰ و تصویب برنامه بودجه سال، بخشی از دستور کار اصلی این جلسه بود که با سخنرانی علی مغانی رئیس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی همراه شد. وی در سخنان کوتاهی ابراز امیدواری کرد که انتشار ماهنامه «فراچاپ» به‌عنوان یکی از اهداف مهم صنف، می‌تواند گام مؤثری برای راه‌اندازی یک رسانه با هدف اطلاع‌رسانی برنامه‌ها، اقدامات انجام‌شده و هدف‌گذاری‌های جدید باشد. وی افزود: علاوه بر این، در پنج ماه گذشته علاوه بر تسویه بخش قابل‌توجهی از بدهکاری‌های شرکت تعاونی به اتحادیه، در حوزه زیرساخت‌ها هم تلاش‌هایی صورت گرفته تا سود آن برای همیشه فعالیت همکاران چاپخانه‌دار را تسهیل کند.

رئیس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی تصریح کرد که تمرکز اصلی بر ایجاد تراز مالی مثبت و سودرسانی به اعضا، آن هم با وجود تنگناهای اقتصادی از جمله دستاوردهای چشمگیری بوده که به برکت هم‌افزایی فعالان صنعت چاپ و نشر استان در قالب اتحادیه و شرکت تعاونی حاصل شده است. وی یادآور شد: برنامه بودجه سال ۱۴۰۱ با محوریت استمرار توفیقات به‌دست‌آمده در حوزه‌های زیرساختی تدوین‌شده و اگر در عرصه تسویه بدهی‌ها، انبارگردانی، توسعه ظرفیت بارگیری و خرید ماشین‌آلات تخلیه بار تاکنون دستاوردهایی حاصل شده، با تصویب برنامه بودجه سال ۱۴۰۱ می‌توان به استمرار این روند رو به جلو امیدوار بود.

از ارزش‌گذاری سهام تا انتخاب بازرس جدید

اگر آینده‌نگری یکی از مؤلفه‌های اساسی پیشرفت در هر برنامه اقتصادی باشد، بدون شک این اصل در عرصه صنعت چاپ و نشر با توجه ویژه به بازارهای جدید و تسهیل امکان نقش‌آفرینی برای چاپخانه‌داران جوان در تعاونی و اتحادیه میسر خواهد شد؛ موضوعی که در دستور کار اصلی جلسه مجمع عمومی سالیانه هم قرار داشت و با تصویب اعضا مقرر شد تا ضمن افزایش سهام شرکت تعاونی، هیئت‌مدیره به نمایندگی از اعضا مسئولیت پیدا کنند تا براساس پارامترهای جدید، نرخ‌گذاری تازه‌ای بر ارزش سهام تعاونی داشته باشند.

انتخاب بازرس جدید شرکت تعاونی آخرین دستور کار این جلسه بود و براساس رأی حاضران، علیرضا رحیمی با ۵۷ رأی عهده‌دار این مسئولیت خواهد بود.

مدیر

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *